Garantia produselor

PROMPT DIGITAL COMPANY S.R.L., vine in sprijinul clientilor nostri fideli, ocazie cu care, in vederea clarificarii unor aspecte de natura legislativa, incidenta, face precizari sprijinitoare pentru intelegerea si aprofundarea unor termeni si conditii, astfel:

1.LEGEA nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora;

2.ORDONANTA nr. 21 din 21 august 1992 privind protecลฃia consumatorilor.

ย Legea nr. 449 / 2003

Prezenta lege reglementeazฤƒ aspecte privind vรขnzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandฤƒ, ลŸi garanลฃiile asociate acestora, รฎn vederea asigurฤƒrii protecลฃiei consumatorului.
รŽn sensul prezentei legi, urmฤƒtorii termeni se definesc astfel:
1. consumator – orice persoanฤƒ fizicฤƒ sau grup de persoane fizice constituite รฎn asociaลฃii, care, รฎn cadrul contractelor care intrฤƒ sub incidenลฃa prezentei legi, acลฃioneazฤƒ รฎn scopuri din afara activitฤƒลฃii sale comerciale, industriale sau de producลฃie, artizanale ori liberale;
2. produs – bun material mobil a cฤƒrui destinaลฃie finalฤƒ este consumul sau utilizarea individualฤƒ ori colectivฤƒ. Nu intrฤƒ sub incidenลฃa prevederilor prezentei legi bunurile vรขndute รฎn urma confiscฤƒrilor, รฎn cadrul procedurii de executare silitฤƒ sau pe baza unui alt act emis de autoritฤƒลฃile judecฤƒtoreลŸti, apa ลŸi gazele care nu sunt ambalate รฎntr-un volum limitat sau รฎntr-o cantitate fixฤƒ ลŸi energia electricฤƒ;
3. vรขnzฤƒtor – persoana fizicฤƒ sau juridicฤƒ autorizatฤƒ, care, รฎn cadrul activitฤƒลฃii sale, comercializeazฤƒ produse รฎn condiลฃiile unui contract รฎncheiat cu consumatorul;
4. garanลฃie – orice angajament asumat de vรขnzฤƒtor sau producฤƒtor faลฃฤƒ de consumator, fฤƒrฤƒ solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preลฃului plฤƒtit de consumator, de reparare sau de รฎnlocuire a produsului cumpฤƒrat, dacฤƒ acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤƒ;

5. garanลฃia comercialฤƒ – orice angajament asumat de vรขnzฤƒtor faลฃฤƒ de consumator, fฤƒrฤƒ solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preลฃului plฤƒtit de consumator, de reparare sau de รฎnlocuire a produsului cumpฤƒrat, รฎn
cazul รฎn care acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤƒ;
6. garanลฃia legalฤƒ de conformitate – protecลฃia juridicฤƒ a consumatorului rezultatฤƒ prin efectul legii รฎn raport cu lipsa de conformitate, reprezentรขnd obligaลฃia legalฤƒ a vรขnzฤƒtorului faลฃฤƒ de consumator ca, fฤƒrฤƒ solicitarea unor costuri suplimentare, sฤƒ aducฤƒ produsul la conformitate, incluzรขnd restituirea preลฃului plฤƒtit de consumator, repararea sau รฎnlocuirea produsului, dacฤƒ acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤƒ;
7. reparare – รฎn caz de lipsฤƒ de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤƒrare;
8. viciu ascuns – deficienลฃa calitativฤƒ a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscutฤƒ ลŸi nici nu putea fi cunoscutฤƒ de cฤƒtre consumator prin mijloacele obiลŸnuite de verificare.

ย Vรขnzฤƒtorul este obligat sฤƒ livreze consumatorului produse care sunt รฎn conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤƒrare.

ย Se considerฤƒ cฤƒ produsele sunt รฎn conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤƒrare dacฤƒ:

1. corespund descrierii fฤƒcute de vรขnzฤƒtor ลŸi au aceleaลŸi calitฤƒลฃi ca ลŸi produsele pe care vรขnzฤƒtorul le-a prezentat consumatorului ca mostrฤƒ sau model;
2. corespund oricฤƒrui scop specific solicitat de cฤƒtre consumator, scop fฤƒcut cunoscut vรขnzฤƒtorului ลŸi acceptat de acesta la รฎncheierea contractului de vรขnzare-cumpฤƒrare;
3. corespund scopurilor pentru care sunt utilizate รฎn mod normal produsele de acelaลŸi tip;
4. fiind de acelaลŸi tip, prezintฤƒ parametri de calitate ลŸi performanลฃe normale, la care consumatorul se poate aลŸtepta รฎn mod rezonabil, date fiind natura produsului ลŸi declaraลฃiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, fฤƒcute de vรขnzฤƒtor, de producฤƒtor sau de reprezentantul acestuia, รฎn special prin publicitate sau prin รฎnscriere pe eticheta produsului.
Nu se considerฤƒ a fi lipsฤƒ de conformitate dacฤƒ รฎn momentul รฎncheierii contractului de vรขnzare-cumpฤƒrare consumatorul a cunoscut sau nu putea, รฎn mod rezonabil, sฤƒ nu cunoascฤƒ aceastฤƒ lipsฤƒ de conformitate ori dacฤƒ lipsa de conformitate รฎลŸi are originea รฎn materialele furnizate de consumator.

O masura reparatorie va fi consideratฤƒ ca disproporลฃionatฤƒ, dacฤƒ ea impune vรขnzฤƒtorului costuri care sunt nerezonabile รฎn comparaลฃie cu cealaltฤƒ mฤƒsurฤƒ reparatorie.
O mฤƒsurฤƒ reparatorie va fi consideratฤƒ ca imposibilฤƒ dacฤƒ vรขnzฤƒtorul nu poate asigura produse identice pentru รฎnlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

Orice reparare sau รฎnlocuire a produselor va fi fฤƒcutฤƒ รฎn cadrul unei perioade de timp, stabilitฤƒ de comun acord, รฎn scris, รฎntre vรขnzฤƒtor ลŸi consumator, luรขnduse รฎn considerare natura produselor ลŸi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului.De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii si formei continutului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive.

ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย Garantia acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat,ย  insa nu acopera si asigurarea produselor. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย Situatiile de mai jos vor duce la pierderea garantiei:

  • deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi.
  • interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator, lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
  • produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
  • modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.

ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย ORDONANTA nr. 21 /1992

ย  ย  ย  ย  ย ย Prevederile prezentei ordonanลฃe se aplicฤƒ la comercializarea produselor noi, folosite sau recondiลฃionate ลŸi a serviciilor destinate consumatorilor, cu excepลฃia produselor care se comercializeazฤƒ ca antichitฤƒลฃi ลŸi a produselor necesar fi reparate sau recondiลฃionate pentru a fi utilizate, cu condiลฃia ca operatorul economic sฤƒ informeze cumpฤƒrฤƒtorul despre aceasta.
ย  ย  ย  ย  ย  ย  Se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate รฎn condiลฃii normale, pot pune รฎn pericol viaลฃa, sฤƒnฤƒtatea sau securitatea consumatorilor.
ย  ย  ย  ย  ย  ย  ย Se interzic producerea, importul ลŸi comercializarea produselor falsificate sau contrafฤƒcute.
ย  ย  ย  ย  ย  ย  In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza, iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea:
* Completeaza formularul de garantie, aflat in coletul care insoteste produsul;
* Produsul va trebui trimis prin curier FAN COURIER / SAMEDAY;ย 
* Coletul sa contina produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, precum si toate actele cu care a fost insotit initialย  (factura si certificat de garantie) fara de care nu putem lua in considerare garantia.
Cumpara Avantajos
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0

×
Shopping cart