Garantia produselor
PROMPT DIGITAL COMPANY S.R.L., vine in sprijinul clientilor nostri fideli, ocazie cu care, in vederea clarificarii unor aspecte de natura legislativa, incidenta, face precizari sprijinitoare pentru intelegerea si aprofundarea unor termeni si conditii, astfel:
1.LEGEA nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora;
2.ORDONANTA nr. 21 din 21 august 1992 privind protecลฃia consumatorilor.
ย Legea nr. 449 / 2003
Prezenta lege reglementeazฤ aspecte privind vรขnzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandฤ, ลi garanลฃiile asociate acestora, รฎn vederea asigurฤrii protecลฃiei consumatorului.
รn sensul prezentei legi, urmฤtorii termeni se definesc astfel:
1. consumator – orice persoanฤ fizicฤ sau grup de persoane fizice constituite รฎn asociaลฃii, care, รฎn cadrul contractelor care intrฤ sub incidenลฃa prezentei legi, acลฃioneazฤ รฎn scopuri din afara activitฤลฃii sale comerciale, industriale sau de producลฃie, artizanale ori liberale;
2. produs – bun material mobil a cฤrui destinaลฃie finalฤ este consumul sau utilizarea individualฤ ori colectivฤ. Nu intrฤ sub incidenลฃa prevederilor prezentei legi bunurile vรขndute รฎn urma confiscฤrilor, รฎn cadrul procedurii de executare silitฤ sau pe baza unui alt act emis de autoritฤลฃile judecฤtoreลti, apa ลi gazele care nu sunt ambalate รฎntr-un volum limitat sau รฎntr-o cantitate fixฤ ลi energia electricฤ;
3. vรขnzฤtor – persoana fizicฤ sau juridicฤ autorizatฤ, care, รฎn cadrul activitฤลฃii sale, comercializeazฤ produse รฎn condiลฃiile unui contract รฎncheiat cu consumatorul;
4. garanลฃie – orice angajament asumat de vรขnzฤtor sau producฤtor faลฃฤ de consumator, fฤrฤ solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preลฃului plฤtit de consumator, de reparare sau de รฎnlocuire a produsului cumpฤrat, dacฤ acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤ;
5. garanลฃia comercialฤ – orice angajament asumat de vรขnzฤtor faลฃฤ de consumator, fฤrฤ solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preลฃului plฤtit de consumator, de reparare sau de รฎnlocuire a produsului cumpฤrat, รฎn
cazul รฎn care acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤ;
6. garanลฃia legalฤ de conformitate – protecลฃia juridicฤ a consumatorului rezultatฤ prin efectul legii รฎn raport cu lipsa de conformitate, reprezentรขnd obligaลฃia legalฤ a vรขnzฤtorului faลฃฤ de consumator ca, fฤrฤ solicitarea unor costuri suplimentare, sฤ aducฤ produsul la conformitate, incluzรขnd restituirea preลฃului plฤtit de consumator, repararea sau รฎnlocuirea produsului, dacฤ acesta nu corespunde condiลฃiilor enunลฃate รฎn declaraลฃiile referitoare la garanลฃie sau รฎn publicitatea aferentฤ;
7. reparare – รฎn caz de lipsฤ de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤrare;
8. viciu ascuns – deficienลฃa calitativฤ a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscutฤ ลi nici nu putea fi cunoscutฤ de cฤtre consumator prin mijloacele obiลnuite de verificare.
ย Vรขnzฤtorul este obligat sฤ livreze consumatorului produse care sunt รฎn conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤrare.
ย Se considerฤ cฤ produsele sunt รฎn conformitate cu contractul de vรขnzare-cumpฤrare dacฤ:
1. corespund descrierii fฤcute de vรขnzฤtor ลi au aceleaลi calitฤลฃi ca ลi produsele pe care vรขnzฤtorul le-a prezentat consumatorului ca mostrฤ sau model;
2. corespund oricฤrui scop specific solicitat de cฤtre consumator, scop fฤcut cunoscut vรขnzฤtorului ลi acceptat de acesta la รฎncheierea contractului de vรขnzare-cumpฤrare;
3. corespund scopurilor pentru care sunt utilizate รฎn mod normal produsele de acelaลi tip;
4. fiind de acelaลi tip, prezintฤ parametri de calitate ลi performanลฃe normale, la care consumatorul se poate aลtepta รฎn mod rezonabil, date fiind natura produsului ลi declaraลฃiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, fฤcute de vรขnzฤtor, de producฤtor sau de reprezentantul acestuia, รฎn special prin publicitate sau prin รฎnscriere pe eticheta produsului.
Nu se considerฤ a fi lipsฤ de conformitate dacฤ รฎn momentul รฎncheierii contractului de vรขnzare-cumpฤrare consumatorul a cunoscut sau nu putea, รฎn mod rezonabil, sฤ nu cunoascฤ aceastฤ lipsฤ de conformitate ori dacฤ lipsa de conformitate รฎลi are originea รฎn materialele furnizate de consumator.
O masura reparatorie va fi consideratฤ ca disproporลฃionatฤ, dacฤ ea impune vรขnzฤtorului costuri care sunt nerezonabile รฎn comparaลฃie cu cealaltฤ mฤsurฤ reparatorie.
O mฤsurฤ reparatorie va fi consideratฤ ca imposibilฤ dacฤ vรขnzฤtorul nu poate asigura produse identice pentru รฎnlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Orice reparare sau รฎnlocuire a produselor va fi fฤcutฤ รฎn cadrul unei perioade de timp, stabilitฤ de comun acord, รฎn scris, รฎntre vรขnzฤtor ลi consumator, luรขnduse รฎn considerare natura produselor ลi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului.De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii si formei continutului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive.
ย ย ย ย ย ย ย Garantia acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat,ย insa nu acopera si asigurarea produselor. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
ย ย ย ย ย ย ย ย Situatiile de mai jos vor duce la pierderea garantiei:
- deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi.
- interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator, lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
- produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
- modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.
ย ย ย ย ย ย ย ORDONANTA nr. 21 /1992
* Produsul va trebui trimis prin curier FAN COURIER / SAMEDAY;ย
* Coletul sa contina produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, precum si toate actele cu care a fost insotit initialย (factura si certificat de garantie) fara de care nu putem lua in considerare garantia.